Pneumatiky – cena vs. hodnota

Posted on February 17th, 2011 in Cena vs. hodnota by admin

Cena je častokrát hlavný faktor, ktorý sa berie do úvahy pri výbere pneumatík. Pre majiteľov áut je menej bolestivé zaplatiť za plnú nádrž stále drahšieho benzínu ako investovať do nových pneumatík.  Cena pohonných hmôt sa nám zdá relatívne lacná, zatiaľ čo náklady na nové pneumatiky budia dojem, že sú vysoké. Ak však budeme sledovať celkové náklady, tak zistíme, že cena za palivo po určitom čase častokrát prevyšuje tieto náklady za nové pneumatiky. Predaj áut – online sprievodca pri kúpe nového automobilu.

A kvalita a výkonnosť pneumatík je pre pohodlie vodiča oveľa dôležitejšie ako palivo. Mali by sme sa preto pozerať na celkové náklady za niekoľko tisíc kilometrov, pretože pneumatiky sú zaplatené na dlhú dobu dopredu.  Pri výbere nových pneumatík by sme sa teda nemali rozhodovať len podľa ceny a zobrať tie lacnejšie, ale zamyslieť sa nad tým, či nebude z dlhodobejšieho hladiska výhodnejšie kúpiť tie drahšie s lepšími vlastnosťami.
Autá značky Škoda- ponuka predajcov automobilov Škoda.

Pravidelná kontrola pneumatík

Posted on February 13th, 2011 in Pravidelná kontrola by admin

Pre zabezpečenie maximálnej životnosti a bezpečnosti pneumatiky by sme mali vykonať vizuálnu kontrolu pneumatík vždy raz za mesiac alebo pred dlhškou cestou. Skontrovať by sme mali tiež aj tlak pneumatík. Šachy

Mali by sme si všímať:

  • Nadmerné alebo nerovnomerné opotrebovanie behúňa, ktoré môže spôsobiť  zhoršenie jazdných vlastností
  • Trhliny alebo iné drobné poškodenia na bočniciach a na behúni
  • Akýkoľvek náznak oddelenia behúňa od pneumatiky
  • Malé kamienky, klince, skrutky, kusy kameňa alebo akékoľvek cudzie predmety v pneumatike

IBM

Ak nájdeme na našej pneumatike ktorýkoľvek z týchto problémov, tak by sme mali navštíviť servis. Vo väčšine prípadov je možné toto poškodenie odstrániť, ak jeho veľkosť nie je príliš veľká.  Všeobecne sa neodporúča opravovať pneumatiky zvnútra, mali by byť opravené zvnútra a nasledovať by mala ich kompletná kontrola. Tesniace hmoty a iné núdzové podmienky by sme mali použiť len v krízových prípadoch, aby sa nám podarilo doviesť vozidlo bezpečne na miesto opravy.

Prehriatie pneumatík

Posted on February 2nd, 2011 in Prehriatie pneumatík by admin

Teplo, ktoré sa uvoľnuje pri prehriatí, je nepriateľom životnosti pneumatík. Čím vyššej teplote je pneumatika vystavená, tým kratšia je jej životnosť – z hľadiska opotrebenia behúňa a odolnosti konštrukcie. K zvýšenej teplote pneumatík prispievajú hlavne vysoká rýchlost, vysoké zaťaženie, nevhodný povrch, agresívna jazda s vysokým zaťažením pneumatík v zákrutách a tvrdé brzdenie. V kombinácii s vysokými teplotami a nepretržitou prevádzkou môže vyniknúť extrémna situácia, ktorá spôsobí náhle zlyhanie pneumatiky. E-Cigareta

Je dôležité, aby sme minimalizovali vplyv týchto faktorov pri jazde, ak chceme maximalizovať životnosť pneumatík. Obzvlášť opatrný by sme mali byť pri vysokých teplotách a prisposobiť štýl jazdy podmienkam na ceste.