Preťaženie pneumatík

Posted on January 17th, 2011 in Preťaženie pneumatík by admin

Preťaženie pneumatiky je druhou najčastejšou príčinou zlyhania pneumatiky, hneď za podhustením pneumatiky. Všetky pneumatiky sú konštruované na prevádzku v maximálnom rozsahu zaťaženia, ktoré je určené kódom na bočnici pneumatiky.  Prekročenie tejto hmotnosti môže mať za následok nadmerné opotrebovanie pneumatík a zníženie ich životnosti v dôsledku ich poškodenia, čo môže mať za následok aj ich náhle zlyhanie počas jazdy.

Vo väčšine vozidiel nájdeme informácie o maximálnom zaťažení na rovnakom štítku na ktorom najdeme aj informácie o doporučenom tlaku v pneumatikách. V niektorých prípadoch môže byť toto číslo v skutočnosti podstatne menšie ako sa uvádza. Dôležité je nikdy neprekročiť toto zaťaženie.

Rotácia pneumatík

Posted on January 12th, 2011 in Rotácia pneumatík by admin

Rotácia pneumatík, inými slovami výmena ich pozícií, môže byť prínosná v niekoľkých smeroch. Ak sa vykonáva v odporúčaných časových intervaloch, tak môže zlepšiť jazdné vlastnosti pneumatík a dokonca aj ich opotrebenie a výkonnosť. Odporúča sa, aby sa pneumatiky menili každých približne 5000 kilometrov. Rotácia može byť vykonaná súčasne s výmenou oleja. Je to tiež vhodná doba na vyváženie pneumatík.

Všímať by sme si mali tiež akékoľvek poškodenie pneumatiky, odstánenie kamienkov a úlomkov  z behúňa plášťa, skontrolovať hĺbku dezéna a nerovnomerné opotrebovanie pneumatík. Nemali by sme samozrejme zabudnúť na kontrolu tlaku v pneumatikách. Rotácia pneumatík pomáha vyrovnávať ich opotrebovanie, ale pamätajte na to, že nedokáže napraviť opotrebované mechanické časti na pneumatike alebo použitie rôznych druhov pneumatík. Každá pozícia pneumatík na aute spôsobuje iné druhy opotrebovania pneumatík.

Frederik Buza
Frederik Buza